Haminan seurakunnassa mahtavassa diakoniatiimissä on paikka sinulle! Toivomme sinulta läsnäolevan kohtaamisen taitoa, kykyä verkostoitua ja hyviä yhteistyötaitoja.

Haminan seurakunnassa mahtavassa diakoniatiimissä on paikka sinulle!

Toivomme sinulta läsnäolevan kohtaamisen taitoa, kykyä verkostoitua ja hyviä yhteistyötaitoja. Työssä painottuu kyky luoda suhteita eri toimijoihin asiakkaan monipuoliseksi auttamiseksi sekä ennakkoluuloton asenne ihmisiä kohtaan.
Tarjoamme hyvät työsuhde-edut, esimerkiksi liikunta- ja kulttuuriedun, työsuhdepolkupyöräedun, laajat työterveyshuollon palvelut ja mahdollisuuden kehittää omaa ammatillista osaamista.

Tehtävän pääasiallinen sisältö

- Kehitysvammaistyö ja sen kehittäminen seurakunnan alueella.
- Diakoniatyön kehittäminen ja toteuttaminen yhdessä tiimin kanssa.
- Henkilökohtainen asiakastyö: sielunhoito ja kriisityö, kotikäynnit, laitoskäynnit ja vastaanottotyö.
- Ryhmä-, leiri - ja retkitoiminta.
- Yhteistyö muiden alan toimijoiden ja verkostojen kanssa sekä eri seurakuntien että seurakunnan työalojen kanssa.

Katsomme eduksi kokemuksen kehitysvammaisten kohtaamisesta. Arvostamme sujuvia vuorovaikutustaitoja sekä kykyä kohdata monenlaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Pidämme tärkeänä itsenäistä, aloitteellista työotetta sekä työssä tarvittavia viestinnällisiä ja tietoteknisiä taitoja. Työnantaja edellyttää oman auton käyttöä työssä.

Seurakuntamme diakoniatiimiin kuuluu kuusi diakonian viranhaltijaa ja kaksi diakoniapappia. Olemme toisiamme tukeva ja kannustava diakoniatiimi ja kehitämme työtämme jatkuvasti.

Kelpoisuusehdot

Diakonian viranhaltijan virkaan valittavalta henkilöltä edellytämme Kirkkohallituksen
päätöksen nro 162 mukaista diakonian viranhaltijalta ja diakoniatyötä pääasiallisena
tehtävänään tekevältä viranhaltijalta vaadittavaa tutkintoa.
Virkasuhteeseen on kelpoinen vain evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.
Jos edellä mainitun kelpoisuusehtojen täyttäviä hakijoita ei ole, voidaan virka täyttää määräajaksi valmistumassa ja opintojen loppusuoralla olevalla tai muun soveltuvan koulutuksen (sosionomi tai sairaanhoitaja) omaavalla hakijalla.

Palkkaus määräytyy vaativuusryhmän 503 mukaisesti (2.801,08 euroa). Lisäksi voidaan maksaa euromääräistä kokemuslisää siihen oikeuttavan palvelusajan täyttyessä.

Palvelusuhteen ajankohta 1.9.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Valitun on ennen virkasuhteen alkamista esitettävä ote rikosrekisteristä (Laki evankelis-luterilaisen kirkon viranhaltijasta 653/2023, 2:12 §) ja hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan.

Hakijan tulee varautua haastatteluun 10.6.2024 Simeon-talossa, Pikkuympyräkatu 34 49400 Hamina.

Hae virkaa 5.6.2024 klo 15.00 mennessä täyttämällä hakemus sähköisesti.

Tehtävää koskevat tiedustelut:
- johtava diakonian viranhaltija Mari Höfer, p. 050 5943881, mari.hofer@evl.fi
- kirkkoherra Anna Kinnunen, p. 0400 279 926, anna.e.kinnunen@evl.fi

johtava diakonian viranhaltija Mari Höfer, p. 050 5943881, mari.hofer@evl.fi
kirkkoherra Anna Kinnunen, p. 0400 279 926, anna.e.kinnunen@evl.fi

Haminan seurakunta sijaitsee meren äärellä maailmanluokan pikkukaupungissa! Seurakunta on noin 17 000 jäsenen ja yli 50 työntekijän yhteisö.

Seurakuntamme on alueellisesti laaja. Siihen kuuluvat myös Virolahden ja Miehikkälän kappeliseurakunnat. Seurakunnalla on neljä kirkkoa ja yksi kyläkirkko. Seurakuntaamme mahtuu monenlaisesta perinteestä ammentavaa hengellisyyttä sulassa sovussa. Meitä yhdistää leppoisa ja erilaisuutta hyväksyvä ilmapiiri. Haluamme Haminan seurakunnassa pitää ovet auki: lähteä liikkeelle ihmisten keskuuteen ja kutsua ihmisiä mukaan toimintaan.

Seurakunnalla on monipuoliset henkilöstöedut muun muassa lounasetu, liikunta- ja kulttuurietu sekä kattava työterveyshuolto. Henkilöstön kehittäminen ja kouluttaminen sekä erilaiset työhyvinvointitoimenpiteet ovat strategisia valintojamme.

Pikkuympyräkatu 34
49400 Hamina